МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ, НАКАЗИ - Форум
MENU
[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
Сторінка 1 з 212»
Модератор форуму: halyna 
Форум » <<РОЗДІЛ НАЦІОНАЛЬНИХ ФОРУМІВ>> » __________________ Бережанський РМК __________________ » МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ, НАКАЗИ (накази відділу освіти)
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ, НАКАЗИ
halynaДата: Субота, 23.Червень.2012, 14:37 | Повідомлення # 1
Хорунжий
Група: Друзі
Повідомлень: 48
Статус: Offline
У К Р А Ї Н А
БЕРЕЖАНСЬКА РАЙОННА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ВІДДІЛ ОСВІТИ
47501 м.Бережани, вул. Шевченка , 15 А, тел . 2-22-94, 2-16-93, e-mail: osvita @ ber.te.ua

Н

Н
Н А К А З

11.06.2012 р. м. Бережани № 122
Про результативність
навчально-виховного процесу
з математики у школах району

Відповідно до плану роботи відділу освіти Бережанської райдержадміністрації на 2012 рік, річного плану районного методичного кабінету, плану роботи методиста протягом 2011-2012 навчального року проводилось вивчення результативності навчально-виховного процесу з математики в окремих загальноосвітніх навчальних закладах району.

Ефективність навчального процесу значною мірою залежить від рівня фахової майстерності педагогів. Математику в районі викладають 76 вчителів. Із них :
- спеціалістів вищої категорії –29 (38,2%);
- спеціалістів першої категорії – 35 (46%);
- спеціалістів другої категорії - 7 (9,2%);
- спеціалістів -5 (6,6%).
Звання «старший вчитель» мають 8 (10,5%) педагогів.

За останні 3 роки при Тернопільському обласному комунальному інституті післядипломної педагогічної освіти підвищили кваліфікацію 25 вчителів, що становить 32,9 %.
Дієвою формою підвищення кваліфікації є методичні об’єднання, творчі звіти вчителів , презентації досвіду, семінари - практикуми. На засіданні предметних методичних об’єднань розглядаються питання, які сприяють підвищенню якості навчально-виховного процесу: робота з обдарованими учнями, підсумки навчально-виховного процесу за І семестр та навчальний рік, проходження атестації вчителями школи, психологічні та педагогічні аспекти уроків та інші. Зокрема в Куропатницькому НВК «ЗНЗ І-ІІІ ступенів – ДНЗ» методична робота направлена на розробку рекомендацій на основі вивчення та поширення передового педагогічного досвіду вчителів школи, у Бережанській ЗОШ І-ІІІ ступенів № 1 педагоги, які викладають математику, взяли участь у методичному тренінгу «Творчий педагог – запорука успіху навчання школярів», у Нараївській і Шибалинській ЗОШ І-ІІ ступенів проводяться педагогічні читання з нагоди ювілеїв вчених – математиків, визначних дат та з обміну досвідом роботи вчителів , на базі Вільховецької ЗОШ І-ІІ ступенів проведено семінар-практикум «Методика планування та практика проведення контрольно-узагальнюючих уроків», в Бережанській гімназії ім. Б.Лепкого на семінарі-практикумі вчителі математики знайомились з особливостями роботи з проблеми створення передумов для самоосвітньої діяльності педагогів та учнів, а також з досвідом роботи наукового товариства ім. Б. Лепкого «Дух науки гімназії» та роботою гімназистів у секції математиків МАН.
Протягом останніх трьох років вчителі математики залучаються до науково-дослідницької діяльності, конкурсу «Вчитель року» в номінації «Математика» ( Бережанська ЗОШ І-ІІІ ступенів № 1, Бережанська ЗОШ І-ІІІ ступенів № 2).

Перевіркою встановлено, що всі вчителі користуються календарними планами, складеними на основі чинних програм з урахуванням методичних рекомендацій МОН України до викладання математики у 2011-2012 н.р. Кількість запланованих контрольних та самостійних робіт відповідає кількості проведених. Записи в класних журналах ведуться правильно, теми проведених уроків відповідають календарному плануванню. Обсяг домашніх завдань не перевищує встановлених норм, домашні завдання диференціюються. Регулярно оцінюється ведення зошитів. Кількість зошитів, що ведуться учнями, відповідає існуючим вимогам. У кожного учня є зошити для контрольних робіт, які зберігаються в навчальних закладах.

В ході вивчення результативності з математики у 5 школах району проведено контрольні заміри навчальних досягнень учнів з предмета.

Запропоновані контрольні роботи мали на меті перевірити рівень сформованості в учнів умінь виконувати математичні розрахунки, працювати з формулами, читати та будувати графіки функціональних залежностей, досліджувати їх властивості, розв’язувати рівняння, нерівності, системи, зображати фігури, вимірювати та обчислювати геометричні величини, а також застосування вчителями в практиці їхньої роботи тестової форми контролю.

Всього контрольними роботами охоплено 117 учнів шкіл району (Додаток 1).

Показник якості знань з математики за результатами проведених контрольних замірів у районі становить 52.1%, а результативність – 91.4%.

Добрий показник якості навчальних досягнень в учнів 9-х та 11-х класів Бережанської ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 (вчителі Концевич Г.О., Путера Л.Є., Шевчук Г Б.) та в учнів 9-го класу Куропатницького НВК «ЗНЗ І-ІІІ ступенів – ДНЗ» (вчитель Чуловська М.М.) , де якість знань становить більше 50% .

Проведені зрізи знань з математики в 9-х і 11-х класах показали, що випускники, претенденти на свідоцтво з відзнакою чи нагородження медалями, підтвердили рівень своїх знань. Це свідчить про об’єктивність оцінювання у вище названих школах.

Дієвим засобом формування мотивації до навчання, підвищення пізнавальної активності, поглиблення і розширення знань, підтримки творчо обдарованої учнівської молоді є різноманітні форми позакласної навчальної роботи. Найбільш масовими і поширеними є Всеукраїнські учнівські олімпіади. Щороку близько 600 школярів району беруть участь в І етапі олімпіади з математики та близько 200 стають учасниками ІІ етапу.

За останні 3 роки за результатами ІІ етапу Всеукраїнської олімпіади з математики в ІІІ етапі брали участь учні Бережанської ЗОШ І-ІІІ ступенів №1, Бережанської ЗОШ І-ІІІ ступенів №3, Бережанської гімназії ім. Б.Лепкого, Надрічнянської та Біщівської ЗОШ І-ІІ ступенів. Якщо у 2009-2010 н.р. у районі не було призерів ІІІ етапу Всеукраїнської олімпіади з математики, у 2010-2011 н.р. призером ІІІ етапу Всеукраїнської олімпіади з математики став учень Бережанської ЗОШ І-ІІІ ступенів №3 Сендецький В. (диплом І ступеня), то у 2011-2012 н.р. є два переможці - учениця 9 класу Бережанської гімназії ім. Б.Лепкого Добровольська І. (диплом ІІ ступеня) та учениця 11 класу Бережанської ЗОШ І-ІІІ ступенів Болюх І. (диплом ІІІ ступеня).

Учні шкіл району залучаються до Міжнародного математичного конкурсу «Кенгуру». Порівняно з попередніми роками зросла кількість учасників у Надрічнянській ЗОШ І-ІІ ступенів, Рогачинській ЗОШ І-ІІІ ступенів, Курянівській ЗОШ І-ІІІ ступенів, Жуківській ЗОШ І-ІІІ ступенів ім. Б. Лепкого, Бережанській ЗОШ № 3, Куропатницькому НВК «ЗНЗ І-ІІІ ступенів - ДНЗ».

На виконання Державної цільової програми роботи з обдарованою молоддю школярі району третій рік поспіль беруть участь у Міжнародному чемпіонаті з розв’язування логічних математичних задач. Це учні Бережанської ЗОШ І-ІІІ ступенів №3, Жуківської ЗОШ І-ІІІ ступенів ім. Б.Лепкого, Рогачинської ЗОШ І-ІІІ ступенів, Вільховецької ЗОШ І-ІІ ступенів, Надрічнянської ЗОШ І-ІІ ступенів, Слов'ятинського та Куропатницького НВК «ЗНЗ І-ІІІ ступенів – ДНЗ».

Проте у роботі вчителів математики зафіксовані окремі недоліки та упущення.

Про недостатньо організовану систему роботи вчителів Скасків Г.М., Марунчак О.В. (Божиківський НВК«ЗНЗ І-ІІ ступенів - ДНЗ». свідчать результати контрольних робіт (табл.1), зокрема наявність балів початкового рівня: з 8-и учнів 9-го класу 4 учні засвоїли геометрію на початковому рівні, 2 учні – на середньому; з 8-и учнів 7-го класу за контрольну роботу з алгебри 3 учні отримали бали початкового рівня, 5 учнів – середнього,показавши таким чином нульову якість знань

Аналіз перевірки контрольних робіт показав, що вчителі оцінили роботи здебільшого об’єктивно, дотримуючись критеріїв оцінювання, між вчительськими контрольними роботами і контрольними роботами, що проводились як зрізи знань розбіжності незначні.

Певні недоліки виявлені при перевірці на об’єктивність оцінювання робіт на державну підсумкову атестацію претендентів на нагородження медалями. Більшістю шкільних атестаційних комісій не відмічається за що знято бали при розв’язанні завдань третьої та четвертої частин запропонованих варіантів, багато математичних неточностей та граматичних помилок залишилось поза увагою вчителів (Додаток 2).

Матеріально-технічна база кабінетів математики в основному є застарілою і потребує значного поповнення, а в окремих школах району кабінети відсутні. На низькому рівні залишається інформаційно-методичне забезпечення. У 50% шкіл не передплачуються фахові видання ні для шкільних кабінетів, ні самими вчителями.

Враховуючи вище сказане та з метою підвищення якості шкільної математичної освіти

Н А К А З У Ю:

1. Керівникам навчальних закладів:

1.1. Здійснювати постійний контроль за виконанням навчальних програм, дотриманням вимог нормативних документів з питань викладання та оцінювання рівня знань з математики.

1.2. Сприяти зростанню професійного рівня вчителів математики, вивчати та поширювати досвід творчих педагогів.

1.3. Сприяти передплаті фахових періодичних видань.

1.4. Сприяти розвитку математичної науки шляхом профілізації : відкриття профільних класів, запровадження факультативів, спецкурсів, організації гуртків з математики.

1.5. Провести тематичне вивчення стану викладання математики з метою усунення недоліків у класах, де виявлено низьку результативність знань (Божиківський НВК «ЗНЗ І-ІІІ ступенів – ДНЗ»).

2. Вчителям математики:

2.1. Дотримуватись критеріїв оцінювання рівня знань учнів та інших нормативних документів , які здійснюють методичний супровід викладання математики.

2.2. Активно запроваджувати в систему роботи інноваційні елементи планування й організації навчального процессу, які базуються на засадах особистісно орієнтованого навчання.

2.3. Активізувати запровадження тестових технологій.

2.4. Організувати систематичне планове повторення матеріалу, вивченого в попередніх класах.

2.5. Забезпечити планування та проведення самостійної навчальної діяльності школярів, використовувати ефективні методи, форми та засоби контролю та корекції рівня навчальних досягнень учнів.

2.6. Посилити практичну спрямованість шкільного курсу математики; більше уваги приділяти застосуванню набутих знань до розв’язування текстових задач.

2.7. Покращити роботу з обдарованими школярами, залучати їх до участі в позакласних заходах, у дослідницько-пошуковій роботі, різноманіних конкурсах та олімпіадах.

2.8. Виробляти в учнів навички пошуку інформації в додатковій науково-популярній літературі та всесвітній мережі Інтернет.

2.9. Систематично працювати над поповненням кабінетів математики наочними, дидактичними, роздатковими матеріалами, комплектами навчально-методичних посібників з кожної теми.

3. Методисту з математики районного методичного кабінету провести повторні заміри знань з предмета у школах, де виявлено низьку результативність і якість знань (жовтень 2012 року).

Т. в. о. начальника відділу освіти Л.А.ЯРЕМА

Рутковська Г.Г.
2-19-85
Прикріплення: ___2011-2012_...doc(167Kb)
 
halynaДата: Середа, 15.Серпень.2012, 10:07 | Повідомлення # 2
Хорунжий
Група: Друзі
Повідомлень: 48
Статус: Offline
До 120-річчя М.Кравчука
Прикріплення: __-.doc(76Kb)
 
halynaДата: Середа, 15.Серпень.2012, 10:09 | Повідомлення # 3
Хорунжий
Група: Друзі
Повідомлень: 48
Статус: Offline
ПОСТАНОВА
Верховної Ради України
Про відзначення 120-річчя з дня народження Михайла Кравчука
Прикріплення: 01_d.doc(32Kb)
 
halynaДата: Середа, 15.Серпень.2012, 10:11 | Повідомлення # 4
Хорунжий
Група: Друзі
Повідомлень: 48
Статус: Offline
Презентація до 120-річчя М.Кравчука. Сайт ТОКІППО
Сторінка "На допомогу вчителям", розділ "Математика".
 
halynaДата: Середа, 28.Листопад.2012, 12:52 | Повідомлення # 5
Хорунжий
Група: Друзі
Повідомлень: 48
Статус: Offline
Міжнародний чемпіонат з розв'язування логічних математичних задач
Прикріплення: __-2013_.doc(156Kb)
 
halynaДата: Середа, 28.Листопад.2012, 13:03 | Повідомлення # 6
Хорунжий
Група: Друзі
Повідомлень: 48
Статус: Offline
Вербів,семінар
Прикріплення: 4651374.ppt(488Kb)
 
halynaДата: Середа, 15.Травень.2013, 15:34 | Повідомлення # 7
Хорунжий
Група: Друзі
Повідомлень: 48
Статус: Offline
Наказ про закінчення навчального року
Прикріплення: --2013-.docx(37Kb)
 
halynaДата: Середа, 15.Травень.2013, 15:37 | Повідомлення # 8
Хорунжий
Група: Друзі
Повідомлень: 48
Статус: Offline
Інформація з ДПА 9 клас
Прикріплення: __-9__.docx(18Kb)
 
halynaДата: Середа, 15.Травень.2013, 15:40 | Повідомлення # 9
Хорунжий
Група: Друзі
Повідомлень: 48
Статус: Offline
Рекомендації ДПА 2012-2013 н.р.
 
halynaДата: Понеділок, 19.Серпень.2013, 10:27 | Повідомлення # 10
Хорунжий
Група: Друзі
Повідомлень: 48
Статус: Offline
Порівняльний аналіз якості знань
Прикріплення: ____________.docx(62Kb)
 
Форум » <<РОЗДІЛ НАЦІОНАЛЬНИХ ФОРУМІВ>> » __________________ Бережанський РМК __________________ » МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ, НАКАЗИ (накази відділу освіти)
Сторінка 1 з 212»
Пошук:

Сайт управляється системою uCoz